دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

بازگشت پرسپوليس به صدر و شگستن طلسم برانكو

۲۳۲ بازديد

برد شيرين پرسپوليس و بازگشت به صدر جدول

 

        براي رفتن به ادامه مطلب بر روي كليد زير ضربه بزنيد

به گزارش ايسنا، در ادامه ديدارهاي هفته هشتم ليگ برتر فوتبال، ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و نفت تهران از ساعت ۱۸ با سوت پيام حيدري در ورزشگاه آزادي آغاز شد و با نتيجه ۳ بر صفر به سود پرسپوليس به پايان رسيد.

گل‌هاي اين بازي را حسين ماهيني در دقيقه ۱۳ از روي نقطه پنالتي، مهدي طارمي در دقيقه ۳۰ و كمال كاميابي‌نيا در دقيقه ۸۲ به ثمر رساندند.

پرسپوليس با اين پيروزي ۱۸ امتيازي شد و بالاتر از تراكتورسازي در صدر جدول قرار گرفت.

نيمه نخست:

ابتدا اين پرسپوليس بود كه بازي را خوب شروع كرد اما رفته‌رفته بازيكنان نفت به دروازه سرخ‌پوشان نزديك شدند و در همان ۱۰ دقيقه نخست بازي چند موقعيت خوب به دست آوردند. حمله‌هاي نفت زهردار و خطرناك بود و در دقيقه ۸ بازي، خروج اشتباه بيرانوند باعث شد فرصت خوبي براي محمد قاضي فراهم شود اما ضربه فني اين بازيكن با اختلاف كمي به بيرون رفت.

در دقيقه ۱۰ اما مهدي طارمي با حركت انفرادي خوبي خود را به دروازه نفت رساند اما قبل از اين كه به توپ ضربه بزند، مدافع زردپوش، آن را به كرنر فرستاد.

پرسپوليس يك - نفت تهران صفر؛ دقيقه ۱۳، طارمي در گوشه محوطه جريمه به تنهايي صاحب توپ شد و در حالي كه قصد عبور از مدافع نفت را داشت با خطا سرنگون شد تا پرسپوليس صاحب يك ضربه پنالتي شود. ماهيني اين ضربه را به گل اول بازي تبديل كرد.

دقيقه ۱۵، باز هم پرسپوليسي‌ها فرصت گل‌زني داشتند اما حاصل حركت سريع طارمي و اميري تنها يك كرنر بود.

دقيقه ۱۸، وحيد اميري ارسال از سمت راست را با ضربه چكشي به سمت دروازه نفت فرستاد ولي دروازه‌بان زردپوشان توپ را مهار كرد.

دقيقه ۲۱، بازيكنان نفت فرصت خوبي داشتند اما تعلل مطهري و فخرالديني مقابل دروازه پرسپوليس اين فرصت را از تيم دايي گرفت.

دقيقه ۲۷، آرش رضاوند از سمت راست دروازه پرسپوليس حركت كرد و قصد داشت مطهري را داخل محوطه جريمه صاحب توپ كند اما پاس عرضي اين بازيكن توسط مدافعان پرسپوليس دور شد.

دقيقه ۲۹، مبعلي ضربه ايستگاهي تيمش را از فاصله ۲۵ متري روي دروازه پرسپوليس فرستاد اما اين توپ به ضد حمله خطرناك سرخ‌پوشان شد.

پرسپوليس ۲ – نفت صفر؛ دقيقه ۳۰، مهدي طارمي مدافعان نفت را غافلگير كرد و در حالي كه آنها منتظر ارسال ضربه ايستگاهي سرخ‌پئشان بودند، اميري توپ را سريع به طارمي رساند تا اين مهاجم قدر موقعيت تك‌به‌تك را بداند و اختلاف را به دو گل افزايش دهد.

دقيقه ۳۳، محسن مسلمان از فاصله ۳۰ متري دروازه نفت شوت محكمي زد اما توپش به ديرك افقي دروازه برخورد كرد و به بيرون رفت.

دقيقه ۳۹، نفتي‌ها صاحب يك كرنر شدند. مبعلي توپ را ارسال كرد اما ضربه سر مطهري به راحتي در اختيار بيرانوند قرار گرفت.

نيمه دوم:

در آغاز نيمه دوم، علي دايي دست به ريسك بزرگي زد و هر سه تعويضش را انجام داد.

دقيقه ۵۱، حركت تيمي خوب نفتي‌ها در محوطه جريمه پرسپوليس با هوشياري مدافعان سرخ‌پوش به نتيجه نرسيد و توپ دور شد.

دقيقه ۵۳، حمله پرتعداد نفتي‌ها براي پرسپوليس خطرساز شد اما تكل مدافع قرمزها روي پاي مطهري مانع از اين شد كه مهاجم جوان نفت بتواند كاري كند.

دقيقه ۵۵، خطا روي فخرالديني در فاصله ۳۵ متري براي نفت فرصت بسيار خوبي فراهم كرد اما در حالي كه توپ داخل محوطه جريمه سرگردان بود، آل‌كثير توپ را محكم به بيرون فرستاد تا بهترين فرصت نفتي‌ها تا اين دقيقه از بازي از دست برود.

دقيقه ۶۴، مبعلي پاس خوبي براي فخرالديني فراهم كرد اما بيرانوند توپ را از زير پاي اين بازيكن به بيرون فرستاد.

دقيقه ۶۹، مبعلي ضربه آزاد تيمش را به روي دروازه فرستاد اما بيرانوند، شوت آل‌نعمه را كه از يك قدمي دروازه زده شد، دفع كرد و سپس به دليل برخورد پاي مهاجم نفت با سرش، روي زمين دراز كشد تا پزشكان، به وضعيت او رسيدگي كنند.

دقيقه ۷۱، اشتباه بيرانوند در خروج از دروازه خطرساز شد و ضربه سر مهاجم نفت با اختلاف كمي از بالاي دروازه بيرون رفت.

دقيقه ۷۴، شوت محكم مطهري را بيرانوند به صورت درازكش از مقابل مهاجمان نفت جمع كرد.

چند ثانيه بعد، وحيد اميري با دروازه‌بان نفت تك‌به‌تك شد و از زاويه بسته توپ را زميني به سمت دروازه فرستاد اما توپ با اختلاف خيلي كم به بيرون رفت تا آه از نهاد مهاجم ملي‌پوش سرخ‌ها برآيد.

پرسپوليس ۳ - نفت تهران صفر؛ دقيقه ۸۲، كرنر ارسالي از سمت چپ دروازه نفت با ضربه سر كاميابي‌نيا به گل سوم سرخ‌پوشان تبديل شد.

دقيقه ۸۷، باز هم كاميابي‌نيا شوت محكمي زد اما دروازه‌بان نفت توپ را به كرنر فرستاد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد